Jak projektować kartki świąteczne? Cenne porady

Jak projektować kartki świąteczne? Cenne porady

Boże Narodzenie to okres, który lubi chyba każdy, bez względu na wyznanie. Pachnąca choinka, kolorowe bombki i lampki, życzliwość wyjątkowo udzielająca się ludziom i przyjazny nastrój sprawiają, że jest to czas sprzyjający relaksowi. Można go wykorzystać również w marketingu, łącząc subtelną formę promocji marki z serdecznym gestem. Zobacz, jak!

 Świąteczne kartki – subtelny marketing

Firmy, które chcą ocieplić swój wizerunek, scementować relacje z klientami, powinny złożyć im życzenia. Kartki świąteczne wysyłane do odbiorców usług to pozytywny ruch, który z pewnością zostanie doceniony. Jest to wspaniała reklama, ponieważ nie jest nachalna, a jednocześnie nienachalna treść marketingowa skutecznie dociera do świadomości.

Zestawienie logo przedsiębiorstwa z miłym słowem z okazji Bożego Narodzenia przełoży się na korzystne odbieranie danego brandu. Ważne jednak, żeby produkt był odpowiednio zaprojektowany. Jak tego dokonać? 

Co powinna zawierać kartka świąteczna?

Projektant powinien uniknąć kilku błędów, które mogłyby przyczynić się nie tylko do zaniżenia skuteczności oddziaływania marketingowego, ale wręcz wywoływać odwrotny, niepożądany efekt. Przede wszystkim kartki świąteczne powinny być stonowane. Oznacza to idealny balans między motywami firmowymi a tymi dotyczącymi Bożego Narodzenia. 

Kluczowe jest, by uniknąć kiczu, ale też nadmiernego patosu. Życzenia będą mile odebrane jeśli nie skojarzą się odbiorcy z komercją. Nie można też przesadzić z elementami brandingowymi, bo mogłyby one stać się nachalną promocją.

Sukces odniesie tylko kartka, która wywoła wrażenie naturalnej, szczerej chęci złożenia życzeń, docenienia klienta, swoistego podziękowania za to, że jest i współpracuje z danym przedsiębiorstwem lub dopiero wyraził zainteresowanie ofertą.

Skorzystaj z pomocy specjalistów! 

Stworzenie dobrze oddziałującego produktu nie jest łatwe. Dlatego warto postawić na pomoc fachowców, którzy doskonale wiedzą, jak projektować tego typu artykuły, by pełniły one swoją funkcję i pomagały budować pozytywny wizerunek marki. Niedoświadczona osoba może niewłaściwie dobrać proporcje między treścią reklamową a świątecznymi życzeniami. Z tego powodu lepiej nie ryzykować.